Cum să ne menţinem ochii sănătoşi? Şi ce putem face să ne păstrăm sănătatea ochilor cât mai mult.

Nu doar morcovii te ajută să ai o vedere excelentă. De ce zicem asta?


Cu siguranţă părinţii tăi ţi-au spus în copilărie cât este de bine să consumi morcovi pentru a te putea bucura de o vedere perfectă.

Totuşi, în afara acestora, mai sunt şi alte fructe şi legume pe care ar fi bine să le consumi, precum şi o sumedenie de lucruri de care trebuie să ţii cont atunci când îţi doreşti o vedere sănătoasă.

10 sfaturi pentru ochi sănătoşi


1) ️Mergi la un control oftalmologic o dată pe an, deşi nu ai probleme de vedere.
Este mult mai bine să previi decât să tratezi. Tu cum consideri?

2️) Aeriseşte încăperile cât de des posibil.

3️) Lumina solară în exces poate irita ochii. Protejează-i cu ochelarii de soare.
O idee excelentă este să porţi ochelari de soare cu lentile polarizate atunci când soarele este foarte puternic.

4️) Poartă ochelari de protecţie pentru sporturile sau activităţile cu risc mereu.

5️) Sprijină sănătatea ochilor din interior. Consumă multe lichide.

6️) Mănâncă sănătos. Alimentaţia are un rol foarte important în menţinerea sănătăţii ochilor.
În afară de morcovi, mai există şi alte alimente benefice pentru ochii tăi. Spre exemplu, antioxidanţii sunt extrem de importanţi, iar pe aceştia îi regăseşti din plin în verdeţuri. Ouăle conţin zinc, iar asta reduce riscul apariţiei degenerescenţei musculare. Citricele şi fructele de pădure sunt surse bogate în vitamina C, iar acestea te pot proteja inclusiv de cataracte asa cum iți protejezi și tenul împotriva arsurilor solare.

7️) Foloseşte picături de ochi oftalmice dacă ai stat foarte mult în praf şi vânt sau simţi că ai ochii uscaţi.

Acestea refac suprafaţă oculară şi o protejează.
Nu stă cu faţa spre ventilatorul maşinii sau aerul condiţionat, pentru a evita uscarea ochilor sau pătrunderea bacteriilor în ochi oricât de cald ţi-ar fi.

8️) Asigură ochilor o lumină optimă. Ai grijă să lucrezi într-un mediu bine iluminat pentru a evita încordarea ochilor şi ia câte o pauză la fiecare 1-2 ore de muncă în faţa unui monitor.
Îţi recomandăm să utilizezi becurile LED, deoarece lumina rece distinge mai bine contrastele. Aceste becuri nu pâlpâie şi ajung la intensitatea maximă imediat ce le-ai aprins, iar asta contează enorm pentru protecţia ochilor tăi.

9️) Încearcă să faci pauze cât mai dese de la calculator, deoarece ochii stau încordaţi şi obosesc în faţa monitorului.
O tehnice extrem de utilă este „10-10-3”. Dar, ce înseamnă asta? Ei bine, la fiecare 10 minute petrecute în faţa monitorului, ia 10 secunde pauză, privind ceva la aproximativ 3 metri distanţă faţă de tine. În acest fel îţi vei relaxa ochii şi vei obţine o vedere mai clară.

10) Informează-te cu privire la problemele de vedere din familia ta şi informează-ţi medicul oftalmolog de acestea. Unele probleme de vedere pot fi genetice şi e bine să fii precaut.

Tu când ai fost ultima dată la un control oftalmologic de specialitate?